Saturday, July 21, 2012

Malaysia ( Kawasan Melayu)?



 Malay (Orang Melayu)
Sia (kawasan)

Malaysia (Kawasan Melayu).!



Nama Malaysia sudah ada sejak tahun 1880-an pada jurnal-jurnal kajian Nusantara oleh pengkaji ERopah.Sudah tentu nama 

'Malaysia' adalah berasal dari Barat.'Malaysia' bermaksud 'Kawasan Melayu' atau dalam Bahasa Inggerisnya 'Malayland'.'Malaysia' dipengaruhi bahasa Greek.


SEAWAL TAHUN 1937 NAMA 'MALAYSIA' TELAH DISEBUT DALAM SEBUAH BUKU BERTAJUK,"MALAYSIA: A STUDY IN DIRECT AND INDIRECT RULE" YANG DIKARANG OLEH RUPERT EMERSON, NEW YORK,MC MILLAN (20 tahun sebelum merdeka dan sebelum Jepun menyerang tanah melayu).

BELAJAR DARI SEJARAH DAN ANDA AKAN MAMPU MEMIMPIN MASA DEPAN

                                          
Bangsa yang menduduki Nusantara ni merupakan keturunan penduduk asal (Siti Keturah), dan Nabi Ibrahim A.S.

Jadi, lahirnya bangsa Malayu ni berzahir-batinkan kerohanian/spiritual, hasil dari ajaran ketauhidan ayahanda Nabi Ibrahim A.S..

Semasa orang-orang Malayu bertaburan ke serata Nusantara dan negara-negara sekitarnya (termasuk India & China), mereka membawa sekali ajaran ketauhidan ni.

Dan apabila Nabi Muhammad S.A.W menyampaikan agama Islam, melalui Ahlul-Bait baginda, bangsa Malayu dengan amat mudah sekali meng'upgrade' ketauhidan mereka.

Dari Raja-raja hinggalah ke rakyat jelata. Macam mana tak mudah, kan dalam ajaran Nabi Ibrahim A.S & Baginda Rasulullah S.A.W diajarankan untuk mengEsakan Zat Yang Maha Tunggal..

Selepas bangsa Malayu ni dah 'upgrade' ketauhidan ramai-ramai, negara-negara sekitarnya degil untuk 'upgrade' dan masih mengamalkan ajaran ketauhidan Nabi Ibrahim.

Namun, ajaran ini terpesong beransur-ansur dalam masa puluhan ribu tahun angkara Syaitan & fitnah Dajjal, dan muncullah apa yang diistilah Hindu & Buddha.

Sebab itu bila melihat sejarah-sejarah Malayu, kita akan menemui unsur-unsur yang diistilahkan sebagai Hindu & Buddha.

No comments:

Post a Comment