Sunday, January 4, 2015

Kerajaan Balqis yang tenggelam di Nusantara



Dari group Bani Jawi;

 Lihat dari makna ini;
“Tetapi mereka berpaling, maka kami datangkan kepada mereka banjir al-‘arim.” (QS. Saba’: 16)



Kisah ini mengaitkan dgn jalan cerita Puteri Balqis & N. Sulaiman..
Kajian sebelum ini mendedahkan Puteri Balqis itu letaknya di Yaman,
fakta ini kurang tepat kerana bendungan yg dibina itu pecah sedangkan menurut Quran mereka dibinasakan akibat Banjir "al-arim" .


 Pengikut Balqis yg ingkar kembali menyembah matahari itulah punca kepada kebinasaan serta banjir yg didatangkan kepada mereka.

“Tetapi mereka berpaling, maka Kami datangkan kepada mereka banjir yang besar dan Kami ganti kedua kebun mereka dengan dua kebun yang ditumbuhi (pohon-pohon) yang berbuah pahit, pohon Atsl dan sedikit dari pohon Sidr. Demikianlah Kami memberi balasan kepada mereka karena kekafiran mereka. Dan Kami tidak menjatuhkan azab (yang demikian itu), melainkan hanya kepada orang-orang yang sangat kafir.” (QS. Saba’: 16-17)


Fakta- lokasi di Yaman : nama Saba' yang digunakan sebagai nama kaum dan kerajaan diambil dari nama raja pertama, yaitu Saba' bin Yasjib bin Ya'rib bin Qahthận.. Jadi nama Saba yang terletak di Yaman itu dimulai dr nama Raja mereka yang pertama sebenarnya serta tiada kaitan dgn kisah kerajaan Balqis.



fakta lain- N.Sulaiman (Raja Bani Israel) berkahwin dgn seorang Raja dr alam Jin (Bunian).. oleh kerana itulah hanya alam Melayu sahaja yang ada kaitan dgn Bunian... tidak Cina, India, mahupun Kristian serta Nasrani..


Gugusan Benua diantara Malaysia & Indonesia itu didalam sebuah tanah daratan..
Ada kemungkinan Atlantis & Sunda-land yg di perkatakan itu adalah dari benua ini yang sebenarnya...

No comments:

Post a Comment