Saturday, March 9, 2013

Piramid di Nusantara.Ahli Kaji Sejarah Malaysia masih tidur lena..




Apabila melihat kepada bukit yang dikaitkan mirip seumpama Piramid. teringat kembali satu gambar dari sebuah Tamadun maya. dimana Piramid Maya ini dijumpai didalam keadaan  dilitupi oleh pokok-pokok dan tanah..



Jadi secara kesimpulannya memang di Nusantara terdapat beratus-ratus Piramid & tamadun yang hebat bermulanya disini..

Jadi andaian bahawa Piramid ini ditenggelami oleh lapisan pokok-pokok & tanah adalah  satu faktor yang boleh dipercayai.




Gambaran lapisan bukit yang yang sudah di rata permukaan.


Gunung dua saudara di Sulut.


Sadahurip



Garut





Kenapakah Ahli Kaji sejarah di Malaysia masih tidur & tak mengakaji tentang  fakta ini???

Di Indonesia sudah bermula tentang penerokaan kajian di negara mereka.Mungkin juga mereka masih menggangap ini adalah satu dongengan  ditambah sikap pengkaji sejarah di Malaysia ini yang malas bergerak & berfikir .

Di Malaysia juga terdapat beberapa jenis bukit yang  tampak macam piramid. Kenapa mereka tidak mahu mengkaji?

Sikap kebanyakkan  ahli kaji sejarah di Malaysia ini yang malas adalah antara beberapa punca masyarakat dinegara ini tidak tahu tentang  Tamadun yang hidup di dalam Negara mereka..

Lihat bagaimana ahli pengkaji sejarah Indonesia yang menemui beberapa kesan yang dikaitan adanya peradaban silam : http://atlantissunda.wordpress.com/2011/03/25/piramida-peninggalan-jaman-prasejarah-di-gunung-padang-cianjur/


Bukankah terdapat juga Piramid yang tenggelam didasar lautan Kepulauan Jepun??





Jika kita melihat didalam peta di kawasan Nusantara. Negara Jepun juga antara negara yang masuk dikawasan nusantara..


Jadi andaian bahawa Lemuria adalah terletak dikawasan Nusantara adalah tepat sama sekali.

Inilah sebenarnya yang penjajah mahu menjejaki saki-baki kaum-kaum hebat yang luput ditelan zaman sama sekali.Sepatutnya Ahli kaji sejarah perlu lebih efektif dan mengesan kesahihan jika terdapat dakwaan  tamadun hebat yang telah pon wujud dalam negara ini semenjak beribu-ribu tahun lagi..

Lihat dokumentari bagaimana pengkaji sejarah  dunia mengkaji tentang fakta & penemuan kota purba yang hilang.


Jika kita teliti, kaum maya seakan-akan mirip menyerupai kaum melayu  dengan keadaan kulitnya yang gelap & hitam manis..

Kaum maya juga amat hebat ciptaan mereka  dalam menentukan jarak  astronomi & mencipta kalender yang tepat. ternyata teknologi ada hari itu lebih   hebat berbanding sekarang ini.

Apa yang lebih menimbulkan persoalan. bagaimana mereka boleh mencipta Piramid yang begitu besar tanpa adanya jentera-jentera seperti keadaan sekarang ini??

Kenapa National Geograpic tidak mengkaji lebih mendalam tentang ini?? kerana mereka tahu, mereka seharusnya menyembunyikan sejarah yang sudah tenggelam dalam memastikan kaum peribumi ini tidak mengenal sama sekali Sejarah mereka. National Geograpic di pelopori oleh Yahudi Israel. Itulah sebab utamanya.

Jadi jika nak tahu terperinci tentang bangsa manakah yang mendirikan Tamadun ini, kajilah perjalanan bangsa dinegara tersebut.Anda akan menemui jawapannya..












4 comments:

  1. Harus dikaji dengan pakar2 yang termasyur dan mempunyai pengaruh untuk mengengah hukti yang kukuh dan diterima oleh ahli2 kaji dunia

    ReplyDelete
  2. xusah sgt la kalo sgt2 bharap pgkaji barat yg mnmbah kekeliruan xmasuk akal dmi untuk kpentingan mreka sdiri.. lbih baik mgkaji sdiri smbil brfikir lojika drpd mgharap kjian barat yg lbih kpada pmesongan.. nk tya pgkaji2 dunia?? sbilangan mreka tu ckp sal asal usul nabi adam pn tak lepas.. hehehe

    ReplyDelete
  3. xusah sgt la kalo sgt2 bharap pgkaji barat yg mnmbah kekeliruan xmasuk akal dmi untuk kpentingan mreka sdiri.. lbih baik mgkaji sdiri smbil brfikir lojika drpd mgharap kjian barat yg lbih kpada pmesongan.. nk tya pgkaji2 dunia?? sbilangan mreka tu ckp sal asal usul nabi adam pn tak lepas.. hehehe

    ReplyDelete