Sunday, December 15, 2013

AL HIND adalah Nusantara ??




Dari Ali ra. Telah berkata: “Bumi yang paling wangi adalah tanah AL HIND, di sanalah Nabi Adam as. Diturunkan dan pohonnya tercipta dari wangi surga”. (Kanzul Ummal).

Dari Ali Ra. berkata bahwa dua lembah yang paling baik dikalangan manusia adalah lembah yang ada di MEKKAH dan lembah yang ada di AL HIND, dimana Nabi Adam as. diturunkan. Di dalam lembah itu ada satu bau yang wangi, yang darinya bisa membuat kamu jadi wangi.

 
Dari Abu Hurairah ra. berkata bahwa Nabi saw. telah menjanjikan kepada kami tentang perang yang akan terjadi di AL HIND. Jika saya menemui peperangan itu maka saya akan korbankan diri dan harta saya. Apabila saya terbunuh, maka saya akan menjadi salah satu syuhada yang paling baik dan jika saya kembali (dengan selamat) maka saya (Abu HUrairah ra.) adalah orang yang terbebas (dari neraka). (H.R. An Nasai)

fakta-Nusantara yg meliputi Malaysia & Indonesia pernah dijajah dengan jalan peperangan bukan?? 

Dari Ibnu Abbas r.anhum. telah meriwayatkan Ali Bin Abi Thalib ra. Telah berkata: “Di bumi tanah yang paling wangi adalah tanah AL HIND (kerana) Nabi Adam as. telah diturunkan di AL HIND, maka pohon – pohon dari AL HIND telah melekat wangi-wangian dari surga.” (H.R.Hakim)

 

 Baca disini

cuba anda kaji dimanakah terdapatnya wangian ini?? Adakah Nabi Adam diturunkan di gugusan kepulauan bangsa Malai ini??

2 comments:

  1. jangan perasan boleh tak... Al-Hind tu merujuk kepada benua Hindustan.. tanah rempah ratus dan wangi wangian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. agaknya adakah tanah hindustan sahaja yang mempunyai rempah ratus & wangi- wangian??

      Delete