Wednesday, March 11, 2015

Misteri Lemuria dan Melayu




Daripada Bani Jawi



 Menurut ilmuan Islam berlandaskan Al Quran, antaranya Ibn Khatir, Kitab Al Tarikh, Sami bin Abdullah Al Maghluth dll menyebut: TAMADUN MANUSIA BERMULA DARI NABI IDRIS AS baginda dilahirkan di Munaf / Memphis dan digelar HurMUs Al Haramisah, manakala kaum baginda dipanggil kaum Hurmus atau MU atau dikalangan kafirun laknatullah dikenali sebagai kaum Lemuria. Nabi Idris AS diutus buat kaum Nabi Syits keturunan Qabil, putera Adam AS. Baginda dianugerahkan dengan berbagai bagai kepandaian antaranya: Mahir mengukir segala jenis batu permata, pandai melukis, menulis, mengira, mengukur, menjahit dan berfalsafah serta yang paling utama berpengetahuan tinggi dalam ilmu astronomi. 


 Di zaman baginda telah terdapat 72 pecahan bahasa dan kaum dari 22 pasang anak anak Adam AS. Nabi Idris AS juga telah menggambarkar 188 buah bandar di atas plat tanah liat dan logam serta bertanggungjawab meletakkan 4 raja di 4 penjuru dunia dengan 4 perbezaan cuaca dan 4 bentuk dataran: bawah, atas, bukit dan tinggi. Kaum Hurmus atau kaum penghuni DATARAN BAWAH bertukar menjadi angkuh, sombong, bongkak, kufur dan mungkar selepas diajar pelbagai ilmu oleh Nabi Idris AS ...


BERKESUDAHAN DIBINASAKAN ALLAH DENGAN BANJIR BESAR yang membenam dataran bawah di 4 penjuru dunia di zaman Nabi Nuh AS. Bermula dari kejadian tsb maka terpisahlah 72 kaum dengan 72 asas bahasa diberpuluh ribu pulau, tanah besar dan benua benua ... Antaranya adalah KAUM DATARAN BUKIT atau KAUM MALA turut berasingan diberbelas ribu pulau dan tanah besar dengan asas bahasa yang dipanggil bahasa MALA YO Austronesia. Kaum Mala menerima AGAMA HANIF, AJARAN IBRAHIM yang disebarkan oleh penutur bahasa INDO-IRANIAN dan INDO-ARYAN dari jurai Nabi Ismail AS (dianugerahkan 12 putera dan 1 puteri) melalui JALAN SUTERA ke KEDAH TUA, KEDAH KANDIS, KEDAH JAMBI, KUANTAN PAHANG / PAHANG TUA dan KELANTAN TUA (rujukan dari TAPAK WARISAN SUNGAI BATU, KEDAH) Apabila Kerajaan Miritim diperkenalkan Agama Hanif Ajaran Ibrahim disebarkan pula di pulau pulau. Bahasa campuran Indo-Iranian, Indo-Aryan dan Austronesia kemudiannya dijadikan IBU pada bahasa Sanskreta begitu juga dengan tulisan Pallava yang berasal dari Parsi dan Pahlavi yang dijadikan bahasa rasmi kaum Mala-Ur (Ur adalah nama negara kelahiran Nabi Ibrahim AS) juga turut dijadikan INDUK pada tulisan Sanskreta. KAUM MALA YANG WUJUD SE ZAMAN DENGAN KAUM MAYA, Sumeria, Lemuria, ATLANTIS dll akhirnya dipanggil sebagai BANGSA MELAYU.


Bekas tinggalan Lemuria selepas banjir


Easter Island termasuk dlm kawasan tinggalan Lemuria .. pulau tinggi yg tdk ditenggelami banjir besar.




Fakta, kemahiran mengukir batu. 


No comments:

Post a Comment