Wednesday, October 5, 2011

Adakah anda semua ingat Zulkarnain itu menutup lubang bumi?




Zulkarnain hanya membuat pagar sahaja yang tinggi sahaja di sekeliling negeri. Jika ia hanya membuat pagar Adakah pagar Zulkarnain boleh menutup Ya'juj dan Ma'juj secara keseluruhan?

Selain itu Nabi Muhammad saw ada menyebutkan mengenai hanya 1 dari 1000 orang manusia di bumi ini masuk syurga. Selebihnya masuk Neraka.

Rasulullah saw menerangkan kepada sahabat r.a. agar jangan khuatir sebab orang yang beriman itu sebenarnya hanya sedikit, orang tidak beriman itu diramaikan oleh Ya'juj dan Ma'juj. 

Dari Abu Said Al-Khudri ra bahawa Rasulullah saw bersabda. “Allah berkata, ‘Wahai Adam, berdirilah dan keluarkan penghuni neraka.’ Adam berkata, ‘Labbaik, wa sa’daik, segala kebaikan berada dalam kekuasaan-Mu. Ya Tuhan, bagaimana penghuni neraka tersebut? Allah menjawab, “Dari setiap seribu terdapat sembilan ratus sembilan puluh sembilan.” … Abu Said mengatakan bahawa mereka berkata, “Siapakah di antara kita yang termasuk orang tersebut?” Rasulullah menjawab. “Sembilan ratus sembilan puluh sembilan Ya'juj dan Ma'juj, sedangkan dari kalian hanya satu” (HR Bukhari, Muslim dan Ahmad)


Dari Hadis ini membuktikan bahawa Ya'juj dan Ma'juj itu sebenarnya manusia. Mereka bukan orang atau makhluk lain dalam tanah. tetapi mereka sebenarnya ialah keturunan manusia yang tidak beriman dan mereka bukan jua dari kalangan ahlul kitab. 



Oleh itu saya pasti dan yakinlah wahai teman dan sahabat bahawa kita sekarang sedang menggunakan kalendar Ya'juj dan Ma'juj. Astaghfirullah Al-'Adzim. 


Jika saya betul pujilah Allah swt. Maafkan saya kerana memberikan kabar yang tidak menyenangkan ini. Semoga kita semakin hampir kepada Allah swt jua

No comments:

Post a Comment