Monday, December 11, 2017

Asal usul Triniti dalam agama Kristian.





Triniti bermaksud tuhan mempunyai mak dan anak. Ia bermula sejak zaman Namrud di Babylon. Namrud berkahwin dgn Mak die sendiri yang bernama Semiramis, Kemudian setelah Namrud mati, Semiramis iaitu Ibu dan juga isteri dia melahirkan anak yg diberikan nama Tammuz pada
25 December .

Semiramis yang melihat kehadiran matahari di waktu pagi menggangap bahawa kehadiran Tammuz adalah roh tuhan sebagaimana simbolik kepada matahari tersebut lalu menggunakan hari anak " Son Day"  atau disebut "Sunday" .



Sehingga kehari ini, Yahudi2 menyesatkan kaumnya dengan menggunakan konsep yang sama yang diterapkan didalam zaman Namrud, dan hari ini jugak Agama-agama Kristian menggunakan hari anak  (Sunday) untuk menyembah tuhan mereka di Gereja.. Kalu kita tengok Pope (ketua agama yahudi) ada simbolik penyembahan matahari pada dia.


25 December itu jugalah hari perayaan menyambut anak tuhan yang dikenali sebagai Cristmast.

Patung semiramis atau dianggap Mak tuhan juga diabadikan dlm pembinaanya di Monumen negara Amerika.Banyak juga patung2 ini dpt dilihat dalam penggambaran dari negara barat itu.


Image may contain: 1 person, sky and outdoor

Image may contain: one or more people, cloud and sky

4 comments:

  1. SUN DITEMUKAN DALAM BABYLON

    Babil = ibadah matahari. Ibadat matahari berasal dari Babel.

    Wahyu 17 menyebut gereja "harlot" yang terakhir, Babel.

    Sekarang mari kita lihat beberapa sejarah dan buka mata kita dan lihat apa yang sedang berlaku di dunia kita hari ini.

    Selepas Nuh dan keluarganya meninggalkan tabut itu, Syaitan tidak membuang masa untuk membina semula tiruan yang disebut Babylon. Penipuan ini telah menjadi terkenal dan dipromosikan oleh Nimrod, yang merupakan pengasas kerajaan yang dikenal sebagai Babylon, dan oleh ratu, Semiramis.

    Nimrod, (cucu Ham, dan cucu Nuh), seperti yang dikatakan Alkitab dalam Kejadian 10: 8-10, adalah seorang pemburu yang hebat di hadapan Tuhan. Sebenarnya bacaan Ibrani teks ini menunjukkan bahawa Nimrod adalah pemburu yang gagah perkasa di tempat Tuhan. (Perkataan linguistik "sebelum" lebih seperti dalam konteks tidak mempunyai tuhan yang lain di hadapan saya.)
    Juga pertimbangkan pengertian nama Nimrod. Ia berasal dari kata kerja marad Ibrani, yang bermaksud "memberontak", atau "kita akan memberontak." Beberapa ahli sejarah Alkitab berpendapat Nimrod boleh menjadi Gilgamesh yang jahat dan berkuasa dalam Gilgamesh Epic purba. Gilgamesh menetapkan untuk memburu, dan membunuh Tuhan yang menghantar banjir! Dalam Epik Gilgamesh mendakwa telah membunuh "Huwawa", penghantar banjir besar. Gilgamesh mencari bantuan Shamash, tuhan matahari, yang membenci yang dahsyat yang menghantar banjir.

    Nimrod menubuhkan empayar pasca-banjir pertama. Nimrod membenarkan pengikutnya untuk memuji dia sebagai tuhan! Pada kematiannya, ia diisytiharkan bahawa "tuhan" Nimrod mereka telah ditinggikan ke domainnya yang sah. Beliau kini tuhan matahari, yang akan memastikan rakyatnya dengan kehangatan, cahaya dan tanaman yang banyak. Dia akan menurunkan berkatnya kepada mereka.

    Semiranmis, ratu Babel, selepas kematian suaminya, didapati bersalin. Diisytiharkan bahawa kanak-kanak ini adalah hasil dari konsepsi ilahi. Nimrod, tuhan matahari adalah bapa melalui sinar matahari yang istimewa. Semiramis menamakan anaknya Damu yang kemudian bahasa Babilon menjadi Dammuzi. Dalam Alkitab ia dijadikan "Tammuz". Sudah tentu mana-mana anak lelaki dengan tuntutan itu terhadap konsepnya telah dibuang. Semiramis juga mengabdikan dirinya sebagai ibu tuhan (kerana hanya tuhan yang boleh melahirkan tuhan) dan memasang dirinya sebagai "Ratu Syurga" yang digambarkan dalam buruj Cassiopeia.

    Kisah itu dicipta bahawa dia adalah seorang dara yang berasal dari laut, dan karenanya hadiah dari para dewa. Nama beliau kemudian menjadi hellenized untuk "Sammur-amat" atau "hadiah laut." Kebanyakan penyembahan dewi serta ibadat matahari dapat ditelusuri kembali ke Samiranmis.

    Wanita yang satu ini mempunyai kesan yang berkekalan terhadap sejarah dunia bahawa tanah dari mana tamadun muncul, (Mesopotamia bawah) dikenali sebagai "Tanah Sammur" atau apabila diterjemahkan ke dalam bahasa Ibrani menjadi "tanah Shinar".

    Kejadian 10: 9-10
    "Nimrod, pemburu yang gagah perkasa di hadapan TUHAN,
    dan permulaan pemerintahannya adalah Babel, di tanah Sinear."

    Kemudian, Daniel memberitahu kita bahawa Nebukadnezar, raja Babel, datang ke Yerusalem, dan mengepungnya dan membawa rakyat serta perkakas rumah Allah: ke tanah Shinar ke rumah tuhannya. (Dan.1: 2)

    ReplyDelete
  2. terdapat HARI SUN!
    Pagan Mithra Cult bangkit di Empayar Roma pada saat yang sama ketika agama Kristian bergerak maju. Kultus ini adalah dalam banyak cara yang palsu dari Kekristianan!

    Terdapat banyak kuil Mithraic di empayar Rom, mungkin beberapa ribu. Kepekatan terbesar telah ditemukan, cukup menarik, di kota Rom sendiri, rumah para kaisar! Mereka juga terletak dari England sehingga ke Palestin.

    Apakah yang harus dilakukan oleh agama ini dengan kajian kami mengenai penyembahan sunworship di gereja?
    Bolehkah Syaitan menimbulkan suatu palsu untuk mengelakkan kekristenan? Palsu pagan, memberi tumpuan kepada tuhan-tuhan matahari yang telah lama dihormati, namun dirombak dalam pelbagai cara yang menyerupai Kekristianan. Ini palsu (bersama dengan banyak amalan dan kepercayaan budaya yang lain) menjadi bercampur dengan agama Kristian.

    Menurut ulama baru-baru ini tauroctony (simbol utama agama Mithraic di mana Mithra sedang membunuh lembu jantan) adalah peta bintang astronomi! Zodiak - yang menunjukkan bahawa kaunter ini adalah agama berasaskan astrologi. (Sama seperti Babylon)

    Pengertian astronomi Yunani-Rom pada masa misteri Mithraic melanda kerajaan, berdasarkan kosmologi "geosentris" yang disebut. Mereka memahami bahawa bumi akan tetap dan tidak bergerak di tengah-tengah alam semesta dan semuanya berjalan mengelilinginya. Memandangkan kosmos diputar di sekeliling bumi, ia dipercayai membawa matahari bersama-sama dengannya, menyebabkan pergerakan matahari di sekeliling bumi sekali sehari.

    Mereka juga percaya bahawa matahari bergerak dalam perjalanan kedua, di luar pusingan harian dengan ruang kosmik: dan membuat perjalanan setiap tahun di sekeliling "zodiak". Mereka juga percaya kepada khatulistiwa kosmik atau langit yang keluar dari khatulistiwa bumi. Dari sini mereka juga mendapat simbol salib mewakili persimpangan dua lingkaran celestial zodiak dan khatulistiwa langit. Simbol berbentuk salib ini sering ditemui dalam kultus itu.

    Dalam ikon ikon Mithraic Mithras dan tuhan matahari digambarkan sebagai makhluk yang berasingan, namun dalam tulisan Mithraic Mithras sering dikenal pasti dengan matahari dengan dipanggil "sol invictus," "matahari yang tidak dikalahkan." Oleh itu nampaknya kaum Mithraist mempercayai kewujudan dua matahari: satu diwakili oleh tokoh tuhan matahari, dan yang lain oleh Mithras sendiri sebagai "matahari yang tidak dikalahkan".

    Oleh itu, Mithria adalah "sun hypercosmic", tuhan.

    Di manakah konsep ini tuhan matahari hyper kosmik berasal? Chaldaean Oracles
    Chaldaean Oracles adalah gabungan besar pemikiran Platonik, dari pemikir Platonizing mulai dari Philo hingga Numenius. Mungkin konsep Chaldaean matahari yang berbuih-buli berasal dari allegori solar Republik Plato, di mana matahari digunakan sebagai simbol untuk yang paling tinggi dari Plato Ideal Forms, yang Baik. Dalam Buku VI Republik (508Aff.) Plato membandingkan matahari dengan yang Baik, mengatakan bahawa sebagai matahari adalah sumber semua pencahayaan dan pengertian di dunia yang kelihatan (horatos topos), Yang Baik adalah sumber tertinggi dan pemahaman dalam dunia bentuk (topeng noetos atau "dunia yang boleh difahami").

    Jadi pada asasnya -
    yang "christ" sedang disembah hari ini?
    The cosmic christ-- (yang sangat sebahagian daripada zaman baru)

    ReplyDelete
  3. Agama pagan yang mula menyapu dunia Rom pada masa yang sama dengan agama Kristian dan berada di ketinggian di Rom selama masa Constantine memang memegang hari Ahad sebagai HARI yang khusus untuk menghormati Matahari.
    Walau bagaimanapun, persoalan masih -
    adakah ini mempengaruhi orang Kristian di Rom

    Cuma baca undang-undang Ahad Constantine.

    "Biar semua hakim dan penduduk bandar dan pekerjaan semua dagangan bergantung pada HARI YANG SELESAI. SUN .. 7,321

    Constantine bukanlah seorang Kristian. Pada masa yang sama, dia menghiasi Kuil Matahari di Rom. Dia adalah penyembah matahari. Keesokan harinya selepas memberikan undang-undang Ahad pada 7,321 Mac, yang dipetik dari atas, Constantine membuat undang-undang lain yang memberikan penerimaan penyembah pagan.

    Sudah tentu ia juga membuat undang-undang Edict Milan, di mana Kristian diberikan hak undang-undang.

    Kami diberitahu bahawa uskup Rom menasihatkan Constantine dan menasihatinya tentang cara terbaik untuk mengambil supaya semua orang menjadi satu gereja imperialis.

    Ingatlah bahawa Mithraisme adalah kuat di Rom pada masa ini - Mithraisme adalah penyembahan matahari. Orang Roma memberinya nama baru - Sol Invictus, yang bermaksud "Matahari yang Tak Teragung".

    Mithraisme meniru penyembahan Kristus dalam beberapa cara: Ia telah mati, tuhan penyelamat yang semakin meningkat, yang kelahiran dan kebangkitan disambut setiap tahun. Di manakah anda menganggap Krismas berasal, ia adalah kelahiran semula matahari - sebagai hari mulai lebih lama kira-kira 25 Disember. Mereka mempunyai suplemen agama istimewa atau perkhidmatan komuni, apabila orang percaya memikul tuhan mereka. Mereka juga perlu membaptis - walaupun mereka berada di bawah lembu jantan yang disembelih dan dibaptiskan oleh darah. Dan ia mempunyai satu hari dalam seminggu untuk perayaan - Ahad - Hari Matahari.

    ReplyDelete
  4. Semiramis dikatakan telah menjadi isteri dan ibu Nimrod. Nimrod, pada gilirannya, dianggap sebagai maharaja dunia pasca banjir pertama, yang dicatatkan dalam sejarah sebagai Raja Asyur Tukulti-Ninurta I, pengasasNineveh dan penguasa dunia yang terkenal di dalamnya Crescent Emas.



    Bukti kewujudan sebenar kedua-dua watak-watak legenda ini sukar, jika tidak mustahil. Namun jejak mereka boleh ditemui dalam teks sejarah dan rekod purba, termasuk Alkitab. Nimrod disebut secara ringkas di dalam Kitab Kejadian sebagai cucu Nuh yang besar. Kisah Perjanjian Baru tentang Perawan Maria yang melahirkan tuhan adalah teks yang diambil dari legenda Semiramis.



    Ahli sejarah George Foryan, dalam sebuah esei panjang bertajuk "The Legend of Semiramis," menulis bahawa satu-satunya dokumentasi penting yang diperolehi sepenuhnya daripada Semiramis adalah oleh ahli sejarah Yunani Diodorus Siculus, yang hidup pada masa yang sama dengan Julius Caesar. Sesetengah ulama berpendapat bahawa teks itu, bagaimanapun, dipotretkan "dan berdasarkan legenda sejarah berwarna dengan penjelasan pemikiran dan fantasi yang menyamar."



    Melalui pandangan jauh dan komunikasi langsung dengan entiti yang wujud dalam dimensi abadi yang selari dengan kita, kita telah mengetahui bahawa mitos dan legenda yang diturunkan dari masa ke masa boleh berakar pada fakta sejarah. Mitos-mitos Yunani, contohnya, mengenai tuhan-tuhan yang datang ke Bumi, berkawan dengan wanita dan menghasilkan kanak-kanak yang luar biasa, tidak hanya menceritakan semula dalam Kitab Kejadian, tetapi juga dalam wahyu Luciferian bahawa manusia adalah hasil pengubahsuaian genetik anak-anak manusia dengan melawat makhluk asing.



    Raja Tukulti-Ninurta, atau Nimrod jika anda lebih suka versi Bible, dikatakan telah memerintah tanah daripada Shinar dan mengasaskan beberapa bandar besar, termasuk Babylon, kira-kira 2,182 SM Hubungan antara kedua-dua nama ini adalah: akaun Kejadian mendakwa bahawa Nimrod mengasaskan City of Nineveh. Walau bagaimanapun, Skrip Histori Romani Justin, memberikan kredit pendirianNineveh kepada raja Asyur Tukulti-Ninurta I yang wujud dari 1246 hingga 1206 SM



    Semiramis adalah isteri Tukulti-Ninurta, atau Nimrod. Beliau dikatakan tidak hanya sangat cantik, tetapi juga kuat politik. Seperti cerita, kedua-dua Nimrod dan Semiramis mendirikan diri sebagai dewa Marduk dan Astarte. Pembinaan menara, atau ziggurats sepanjangMesopotamia adalah, dalam beberapa cara, berkaitan dengan sistem keagamaan ini.



    Terdapat beberapa versi bagaimana Semiramis menjadi ibu tuhan yang diisytiharkan. Salah seorang daripada mereka berkata bahawa selepas kematian Nimrod, Semiramis melahirkan seorang anak lelaki, Tammuz. Oleh kerana dia tidak dapat mengandung anak itu dari Nimrod yang mati, dia mengisytiharkan ia sebagai konsep keajaiban dan bahawa Tammuz adalah Marduk dilahirkan semula.



    Semiramis mula-mula dimasukkan dalam trinidad sebagai roh suci atau benih anak ilahi dalam rahim ibu. Kemudian, bagaimanapun, kedudukan ayah sebagai tokoh tuhan berkurangan dan pusat ibadat menjadi imej ibunya dengan anak lelaki yang beranak tuhan di dalam lengannya.

    Penyembahan ibu dan anak cepat tersebar di seluruh dunia yang diketahui. Jerman purba menyembah dara Hertha dengan anak dalam tangannya. Scandinavia memanggilnya Disa. Ibu Mesir ituIsisdengan bayi Horus. InIndia ibu Devaki melahirkan anak itu Krishna.

    Imej ibu dengan anak di tangannya menjadi tegas dalam fikiran pagan yang cepat diterima oleh Gereja Katolik Roma setelah kekristenan tiba. Bagi orang Kristian ia menjadi Perawan Maria dan anak lelaki yang beranak Tuhan.

    Orang-orang Kristian berhujah bahawa Semiramis dan ibu-ibu dan anak-anak dara yang lain adalah semua imej palsu yang direka oleh Syaitan untuk mengarahkan orang-orang menyesatkan apabila perkara sebenar datang. Walau bagaimanapun, bagi orang-orang kafir, simbol-simbol keagamaan masa mereka sama pentingnya kepada mereka sebagai Mary dan Jesus kepada penyembah Katolik hari ini.

    ReplyDelete