Sunday, April 26, 2020

Rahsia pembinaan Pyramid pada bangunan Kuno



Senibina Angkorwatt juga sebenarnya berupa Pyramid.  
Bukan hanya Angkorwat tetapi senibina kuno2 yg lain juga membentuk Pyramid dan kaitannya dengan 3 lapis. sebab itu monumen angkor wat, Siem Reap, Mesir, dan lain-lain  ada tiang hadapannya 3. 

Image may contain: sky, cloud, outdoor and nature

 Siapakah pembina kepada tamadun Purba ini ??
 lihat persamaannya dgn Masjid kuno.  sebab itulah tenaga manusia akan bertambah apabila berada disini dan menurut beberapa kajian tenaga ini memberi kesan positif dan menjadi pemancar kepada sumber pemikiran manusia. dia berfungsi sebagai penggerak system tubuh manusia. 

Image may contain: sky, cloud, outdoor and nature

Tenaga yang berpunca daripada piramid mempengaruhi kedua-dua jiwa dan kawasan fizikal. Ia bergantung pada bahagian piramid yang mana orang itu tinggal. kesan yang sangat baik terhadap perbandingan tekanan darah dan sebagainya..

Image may contain: sky, text and outdoor

 mungkin ada kaitan dgn maksud " Sanfoqi zhanbeiguo" dan "Sanfoqi zhunianguo" ?


Piramid mengumpul tenaga dari kedalaman bumi dan dari ruang sekitarnya. Bagaimanapun, keupayaan ini dikekalkan oleh kedua-dua dimensi dan lokasi yang tepat. 
 sila rujuk post sebelumnya mengenai dimensi manusia terhadap senibina ini serta kaitannya dengan senibina yang mirip seperti processor komputer yang mengalirkan tenaga kepada tubuh manusia. ia juga berfungsi menyembuhkan penyakit secara cepat. 

Image may contain: tree, outdoor and nature

Dibuktikan secara saintifik bahawa di dalam piramid terdapat tiga jenis tenaga berlainan yang dapat diukur oleh instrumen yang tersedia untuk manusia.

No photo description available.

Image may contain: 1 person, sky, outdoor and nature


No photo description available.


Sebagai tenaga elektrik pertama yang dipancarkan, ia dipancarkan oleh puncak piramid. 
Yang kedua, tenaga magnetik memancarkan dari dinding sisi. 

No photo description available.

Ketiga, tenaga mental, faktor Poiting yang dipanggil, terpolarisasi kepada "hijau" dengan kesan mummifying. Ia adalah sinaran radiostetik, dan kawasan masing-masing telah dilabelkan dengan "warna" dari ultra-merah ke ultraviolet. Oleh itu, pengekodan warna ini tidak ada kaitan dengan warna seperti yang kita perhatikan dalam kehidupan seharian.

Image may contain: outdoor

Banyak percubaan telah dibuat dengan piramid. 
Sebagai contoh, daging segar yang disimpan dalam piramid kering sedikit selepas beberapa waktu, gelap sedikit, tetapi tidak ada kesan acuan. Terdapat dehidrasi separa dan pada masa yang sama pemusnahan mikroorganisma yang menyebabkan degradasi tisu. 



Epal yang diletakkan didalam piramid lebih tahan lama berbanding epal yang berada diluar Piramid. 

Image may contain: cloud, sky, outdoor and nature
Benih dan tumbuhan yang ditanam dalam piramid menunjukkan saiz buah yang lebih besar dan pada masa yang sama pertumbuhannya lebih cepat.


berkaitan ?? Trailokya dalam Bahasa Sanskrit membawa maksud "Tiga Dunia", "Tiga Tingkatan", "Tiga Kehidupan", "Tiga Alam", & "Tiga Wilayah".

Image may contain: 1 person, sky and outdoor

Image may contain: sky and outdoor

tenaga dlm badan manusia membina sebuah piramid. pacaran masuk melalui minda yang berada dikepala memberi kesedaran kepada tubuh badan manusia (minda dibawah sedar). pecahkan minda itu kamu akan temui tenaga yang menggerakkan tubuh badan kamu melalui pancaran2 yang keluar dihujung2 jari. .. tenaga yang dihasilkan ini memberi 1001 manfaat kepada diri kamu. nanti aku kupas lebih mendalam bab ini..



Kenapa Melayu hari ini kurang cerdik ? 

kerana mereka diajar untuk menerima sesuatu pelajaran itu dengan diakhiri dengan noktah titik . 


No comments:

Post a Comment